Van vrager naar aanbieder

Vooruit betalen

Als de overeenkomst tot stand komt, betalen vragers vooruit online met iDeal. Het geld wordt beheerd door de Stichting Beheer Derdengelden Wijzelf. Per afspraak kan de aanbieder na afloop online de afspraak declareren. Wanneer de vrager tevreden is over de afgenomen dienst wordt online de declaratie goedgekeurd en daarna voldaan.

Is de vrager niet tevreden of klopt de declaratie niet dan kan de vrager de declaratie met opgave van de reden afkeuren. Vrager en aanbieder kunnen dan in onderling overleg proberen er uit te komen. Als dat niet lukt dan bemiddelt het bestuur van {hand_naam}.

Het systeem houdt in de gaten of er voldoende saldo is voor de toekomstige afspraken en signaleert of er moet worden bijgestort. Als er minder wordt gedeclareerd dan vooraf afgesproken dan wordt het overgebleven bedrag automatisch teruggestort naar de vrager. Dit gebeurt pas als alle afspraken binnen een overeenkomst zijn voltooid.

Hoe snel gaan de betalingen?

Er wordt pas betaald als de vrager het werk heeft goedgekeurd. Als de klant niets doet verzorgt het systeem de betaling alsnog maar pas na 7 dagen. Betaalopdrachten worden één maal per dag verzonden naar de bank, meestal de volgende dag. Afhankelijk van welke bank je hebt komt het geld dan direct of pas na enkele dagen op je rekening. Wijzelf bankiert bij de Rabobank, als je daar ook een rekening hebt kan het geld er snel zijn. Bankier je bij een andere bank, dan duurt dit soms meerdere dagen.